A TooFab oldalán megjelent írás szerint hosszú ideje rajongók nem voltak elégedettek a Sex and the City folytatásával – sőt, a finálét sokan szó szerint egy “literal s-tshow” (igazi szar)-ként említették . A három évadot követően a történet – Mr. Big halálától Aidan Shaw elhaló kapcsolatán át – Carrie végső önállósodásáig vezetett: “not alone, but on her own” (nem egyedül, de önállóan)– egyfajta “single and fabulous” (szingli és csodálatos) korszakkezdetet tükröz .
Az alkotók pedig nem álltak meg, hogy megvédjék választásukat: Michael Patrick King kreatív döntésként határozta meg a befejezést, arra hivatkozva, hogy minden karakter története nyitva hagyható – így megengedve a rajongóknak, hogy “fan-fictionként” továbbrévissék őket .
Porba hulló nosztalgia és zavaró narratíva
•A The Independent véleménye szerint a finálé zavaros volt, ritkán mulatságos, inkább fájdalmas élményt nyújtott – a karakterek értelmezésének hirtelen változása és az ismétlődő tanulságok már nem hatottak hitelesnek. A sorozat ezzel sokak szívét is “összetörte” .
•A Guardian kritikája is bírálja a befejezést: súlyosnak, erőltetettnek és túlságosan is “trágy-központúnak” nevezi a búcsút, ahol egy eldugult vécé és narratív zavarosság dominál – és semmi sem szolgálta igazán a franchise eredeti varázsát .
Sarah Jessica Parker és Michael Patrick King együtt úgy látják, hogy a befejezés Carrie karakterfejlődésének megfelelő része – egy őszinte, romantikus klisék nélküli lezárás.